Tejes kenyér és kenyér-kalács

Tejes kenyér és kenyér-kalács.

 

1,5 dlvíz

2 dltej

3 evőkanál olaj

3 kávés kanál só

1 evőkanál 10 %ecet

1 evőkanál porcukor

 

50dkg BL 55 liszt

20dkg BL 80 liszt

10dkg BF 53 félfogós liszt ( vagy BL 80)

3dkg élesztő

+ kovász

 

 

Kovász:

1,5 dj víz

1 evőkanál olaj

1 csapós kávéskanál só

 

Most gyors kovászt készítettem. Ez azt jelenti, hogy reggel megcsináltam és délután már használtam is.

Kaptam ajándékba egy jénait és kipróbáltam benne a kenyeret.

2,5 literes, így a teljes adag kenyér receptet megdagasztottam és hogy a jénaiba beleférjen, kettévettem a tésztát.

Tegnap szilvalekvárt főztem és gondoltam valami lekvárosat kellene sütni.

Ebből a kenyértésztából készítettem el ezt az finom, nem tudom kalácsot-e vagy kenyeret?

Minden esetre nagyon jól sikerült és isteni puha lett. Könnyű lyukacsos a belseje.

Mikor összetekertem a tésztát a töltelékkel, akkor beleforgattam felvert tojásba és szezámmagba, majd megcsavartam a két végét ellenkező irányba és úgy raktam tepsibe.

A sütő aljába tettem egy edénybe vizet.

Sütés előtt befedtem lisztezett sütőzacskóval a tészta tetejét, és 200 fokon sütöttem végig.

Mikor már szép piros volt, kivettem a sütőből és megkentem 1dl forró tej és 1 kanál vaj keverékével és gyorsan visszatettem. Sütöttem még 5-10 percig, amíg piros lett.

Nagyon szépre sült és puha maradt a vajtól.