Kenyér-kalács fázisfotókkal.

8 gombócot gömbölyítettem és 15 percig hagytam kelni, majd,

kinyújtottam a tésztát, hosszúkásra fél cm vastagra.

felcsavartam mint a bejglit és a virág közepébe helyeztem.

A szirmokat is kinyújtottam oválisra és megkentem 1 kanál szilvalekvárral ,majd szórtam rá apróra szeletelt szilvát. Felcsavartam és tojásba, majd szezámmagba forgattam. A két végét ellenkező irányban tekertem és beletettem a tepsibe.

Kelesztettem 25 percig és befedtem lisztezett sütőzacskóval

A sütőbe vizet tettem.
200 fokos forró sütőbe  tettem és szép pirosra sütöttem.
Mikor már szép piros volt, kivettem a sütőből és megkentem 1dl forró tej és 1 kanál vaj keverékével és gyorsan visszatettem. Sütöttem még 5-10 percig, amíg piros lett.
Hát ilyen lett!
1,5 dl víz
  2 dl tej
 3 evőkanál olaj
  3 kávés kanál só
 1 evőkanál 10 %ecet
1 evőkanál porcukor
50dkg BL 55 liszt
20dkg BL 80 liszt
10dkg BF 53 félfogós liszt ( vagy BL 80)
3dkg élesztő
+ kovász
Kovász:
1,5 dl víz
1 evőkanál olaj
1 csapós kávéskanál só
1dkg élesztő
Reklámok