Virágkosár, mákos-buktából.

Hozzávalók:

12 dkg Ráma

+ 3-4 dkg a dagasztáshoz.

Kb.3 dl tej.  Függ a tojás nagyságától.

5 dkg porcukor

3 tojás sárga

60 dkg liszt.

1 vaníliás cukor

1 csapós kávéskanál só

4 dkg élesztő

 

Lekenéshez sütés előtt.

1 db tojás

 

Locsoláshoz:

1,5dl tej

1 vaníliás cukor

5 dkg Ráma

 

Töltelék:

15 dkg mák

15dkg cukor

1 vaníliás cukor

4-5 kanál tej

 

A tejet kevés cukorral meglangyosítottam és bele tettem a Rámát és az élesztőt.

Mikor felfutott az élesztő, hozzáadagoltam a többi anyagot is. Jól összegyúrtam és a

dagasztáshoz félretett Rámát lágyra olvasztva ,tenyerembe öntve dagasztottam tovább a tésztát.

Akkor jó, mikor már szép fényes és nem ragad a kezemhez és a tálhoz sem.

Közepes kemény tésztának kell lennie!

5 perc pihentetés után, lisztezett deszkára borítottam, kb. 1cm vastagságúra nyújtottam és 5×5 cm darabokra vágtam.

 

Teáskanálnyi mák tölteléket tettem a közepükbe és összegöngyöltem.

 

Beleraktam a tepsibe és 5-10 perc pihentetés után lekentem tojással és betettem a forró sütőbe.

180 fokon sütöttem gyenge pirosra, majd kivettem és a locsoláshoz megforrósított tejet, Rámával és vaníliás cukorral ízesítettem és kenőtollal megkentem.

Tovább sütöttem, szép aranyszínűre.

 

1evőkanál víz és 1 evőkanál cukor keverékével lekentem, hogy szép fényes legyen.