Kenyérsütés fázisfotókkal. Ahogy én csinálom.

 

Többen kérték már tőlem,hogy kenyérsütésemet fázisfotókkal tegyem fel.
Ma lefotóztam az előkészületeket is.
Hát íme a mai kenyerem!

A végeredmény megint egy csoda szép kenyér. Mint mindig most is megbabonázott. Csak állok mellette és áhítattal nézem. Az illata? Csodálatos!

Szeretném ha kipróbálnátok és ugyan azt éreznétek amit én!

Ez a recept a pontos adagolás betartása mellett,csak siker lehet!
Nagyon sokszor megsütöttem már,de aki ide jár hozzám,annak azt hiszem nem kell
megmagyarázni,hogy ebből a receptből csak jó sülhet ki!

Kovász

Belemérem a hozzávalókat  a gépbe.

Kész a dagasztás

Beáztatom a Pataki tálat

Megkelt a tészta

Kiveszem a gépből és megformázom.Papírral bélelt Patakiba teszem.

Öt perc múlva lehet mintát rajzolni rá.
Óvatosan a pengével,hogy egyenletes mélységig vágjunk,mert ha mélyre sikerül a vágás,akkor nagyon szét nyílik a tészta.

Megkelt a tészta

Ráborítom a tetőt és forró 210 fokos sütőbe teszem.
45 percig sütöm és utána

leveszem a tetőt. Tető nélkül még sütöm amíg piros nem lesz. Az én sütőmben ez az idő még 10-15 perc.

És a csodás végeredmény

 

 

310 ml víz
3 evőkanál olaj
1 evőkanál ecet
1 evőkanál porcukor
3 kávéskanál só (csapósan)

40dkg BL 55 Tótkomlósi liszt
15 dkg BF 80 Búza kenyérliszt
20dkg BF 53 félfogós liszt
1 teáskanál zabpehely (el is maradhat)
1 kávéskanál sikér (a búzának ez a legnemesebb része)
(régebben nem tettem bele, de az a tapasztalatom, hogy szebb lesz tőle a kenyér)
2 dkg élesztő
20dkg kovász

Kovász készítése:
Előző nap szoktam elkészíteni.
1dl víz
10dkg BL 55 Tótkomlósi liszt
1 evőkanál rozsliszt
1 evőkanál olaj
½ Kávés kanál só
1 Kávés kanál cukor
2 dkg élesztő+ egy kanálnyi a régi kovászból, amit az előzőből meghagytam.

A hozzávalókat fakanállal jól összedolgozom és kelni hagyom. Mikor duplára kel, akkor ismét párszor alányúlok a fakanállal.
Kelni hagyom és hidegre teszem. Csak konyharuhával takarom le.
Nagyon szívesen segítek,kérdezzetek bátran!